jueves, 5 de noviembre de 2009

"This is it"... Gracias y hasta siempre, MJ

Corría el mes de Junio, concretamente el día 25, cuando el mundo de la música se conmocionó por la muerte de la que es y será, posiblemente, una de sus figuras indiscutibles. Abandonaba el mundo, de modo prematuro y trágico, Michael Jackson. De sus últimos días nos queda este testimonio. Un documental que, personalmente, me produjo una mezcla de sentimientos. Por una parte Kenny Ortega (el artífice de este proyecto) nos ha permitido a aquellos que admiramos a Michael por su talento musical y más allá de toda polémica absurda y baratera poder ver como era el genio en acción. Nada más lejos de la realidad, una maravilla. Pese a que la edad y su estado emocional habían causado algo de mella, Michael seguía desprendiendo una energía inconmensurable. Y no solo eso, esa energía era transmitida a todos aquellos que iban a integrar el espectáculo, bailarines, técnicos y, como no, músicos y coros. Todo, por supuesto, a través del carácter amable y respetuoso del artista para con el resto de su equipo.

La otra cara de la moneda, la tristeza que me produce pensar que este espectáculo se haya perdido no solo para los fans del rey del pop sino para todo aquel o aquella a quien les guste el espectáculo y la música, en general.
El concierto que iba a tener lugar en Londres iba a ser recordado en los anales del espectáculo, nuevas coreografías, nuevos videoclips y un despliegue increíble.
De cualquier modo, espero, sinceramente, que este "This is it" que Kenny Ortega nos ha ofrecido sirva para limpiar un nombre que jamás debió ser manchado y que el rey vuelva al trono que tan merecido tiene.
Una vez más, Michael Jackson, incluso después de fallecido, consigue arrancar nuestro aplauso y avivar nuestra admiración por él.

¡ Gracias por todo, Michael Jackson !

Recomendada a todos a quienes guste la música, de veras.

2 comentarios:

contestano dijo...

advertència: no he vist el documental
dicho esto... sent no compartir la opinió que tens de Jackson. Crec que se li queda massa gran l'etiqueta de geni, fins i tot la de gran de la música. Michael Jackson sempre m'ha paregut poc més que un producte (un producte que s'ha sabut vendre molt bé això si, ahi estàn les xifres). Se l'ha coronat rei del pop i per a mi,musicalment no té cap gran valor. Si la qualitat de la música es mesura pel nombre de discos venuts és indiscutiblement el millor. Però no crec que siga un paràmetre vàlid. I no tinc res en contra el personatje tot siga dit (excepte la seua afició a la gent menuda), més bé no m'agrada tota la maquinaria que li gira al voltant. No em va agradar que es continuarà fent negoci fins i tot de la seua mort amb aquell macabre macroespectacle televisat. encara que respecte als milers de fans de l'artista que no pensen el mateix que jo. Ens veiem al bus! salut!

Victor dijo...

Contestano, et recomane que veges el documental. Jo també albergava alguns dubtes en el meu interior però aquest documental no m'ha mostrat sols la imatge sinó la persona. Em va impactar molt vore un caràcter tan amable, tan humil. Abans tenia inclús cert recel respecte a les acusacions per abusos però ara no m'ho crec, i t'ho dic fermament.
He vist un home al que es nota que la vida ha maltractat però que té un caràcter amable en extrem i que mostra un respecte pels seus semblants a un nivell poc habitual en aquest tipus de gent.
D'altra banda pense que el títol de "rei del pop" fa referència al món del pop comercial que, a més de música (que no sempre és bona, encara que Jackson té uns musics fabulosos)implica espectacle. En aquest aspecte Jackson era un geni, ningú mai no podrà impressionar al pùblic d'un concert com ell. I, en efecte, era ell qui supervisaba absolutament tot, des de la part de l'espectacle fins a la musical. Per tant, geni sí, de la música en general, no, sols en el seu àmbit.
No em considere un Jacksonmaniac, i estic d'acord amb tu en el tema del negoci que està resultant ser la mort de MJ però si, dins d'aquest negoci, se li llava la cara un poc jo aplaudisc la mesura. Qui tinga els diners per mi pot podrir-se en vida.
Ja xarrem i moltíssimes gràcies pel comentari.